Specialisatie marketing communicatie


handel

Al heb je het beste product van de wereld, wat als de consument er niets van af weet?

Reclame en communicatie zijn essentieel voor elk bedrijf of elke organisatie. Een product dat niet goed "aan de man" wordt gebracht, verkoopt immers ook niet. Je leert in deze specialisatie alle kneepjes van het reclamevak. Je ontwikkelt je creativiteit en we trainen je in het opzetten van reclamecampagnes. Uiteraard in het kader van onze huidige multimediale maatschappij want de tijd van enkel een 'reclamefolder' is al lang voorbij... Je leert ook gevat inspelen op de resultaten van marktonderzoek, een geslaagde reclameboodschap uitwerken en het geschikte medium kiezen.

In het kort

Reclame en communicatie zijn van essentieel belang voor elk bedrijf of organisatie. Want al heb je het beste product van de wereld, wat als de consument er niets van af weet? Deze specialisatie bereidt je voor op hoe je je product aan de man kan brengen. De nadruk ligt dan ook op reclamecampagnes en communicatie, in een moderne, multimediale samenleving.

Je leert alle kneepjes van het reclamevak. Je ontwikkelt je creativiteit en we trainen je in het opzetten van reclamecampagnes. Daarnaast leer je ook gevat inspelen op de resultaten van marktonderzoek, een geslaagde reclameboodschap uitwerken en het geschikte medium kiezen...

Dat communicatieve en sociale vaardigheden ook belangrijk zijn, spreekt voor zich. Naast de Nederlandse ook de Engelse en
Franse taal naar je hand kunnen zetten, is duidelijk een pluspunt.

Aspecten uit deze specialisatie zoals multimediamarketing, direct marketing en bedrijfscommunicatie zijn je troeven voor een succesvolle job in de commerciële wereld.

Iets voor jou?

Herken je jezelf in deze kenmerken?

  • creatief
  • interesse in nieuwe marketingen mediatechnieken
  • trendgevoelig
  • ruimdenkend
  • communicatief
  • inzicht in trends en ontwikkelingen
  • sociaal

Ga dan voor het keuzetraject Marketingcommunicatie.

Aan het werk

Wat brengt je de toekomst met het keuzetraject Marketingcommunicatie?

  • account executive in een reclamebureau
  • medewerker in een creatief team
  • zelfstandig communicatieadviseur
  • marketingadviseur
  • communicatieverantwoordelijke
  • product manager
Print Print Laatste update 18 feb 2013